Van Hofskirchen naar Linz

15 juli 2017 - Linz, Oostenrijk

Een dag van wolken, regen en zon. Prima fietsweer! En het fietsen op de lange bekende Donauradweg is nu echt begonnen. Tot mijn verbazing echter totaal niet druk! Een zaterdag in Juli -ik verwacht filerijden van ebikes en echtparen families met kinderen, maar niets daarvan. De fietsers die je wel tegenkomt haal je soms meerdere keren in , door wederzijdse pauzes enzo. Zo was er een bepakt stel uit Frankrijk die ik meerdere keren vrolijk begroette en wederzijds.

De Donauradweg rijdt erg gemakkelijk, geen auto's , vlak en alsmaar langs de brede mooie (vandaag niet blauwe) Donau. Twee keer overgestoken met een pontje. De tweede keer op het pontje waren er vier Hollandse vrouwen, uit 010 zo te horen. "Zo, die vrouw heb gespierde benen" . Ik keek om, lachte en we raakten aan de praat en zij deden een cruise van Passau naar Budapest. 'S nachts varen, overdag stukkie fietsen of stad bezichtigen. Ook leuk! Maar was ook blij na de pont weer alleen verder te fietsen. Fietsen ging zo lekker vandaag dat ik natuurlijk weer ietsje te lang doorging en het harder ging regenen en waaien en ik uiteindelijk in te grote stad Linz aankwam en het toch weer wat moeite kostte een betaalbare plek voor de nacht te vinden.

Daarnet ging ik nog even een hapje eten zoeken en zag t leuke Franse stel helemaal doorweekt en zoekend naar onderdak. Ik sprak ze aan, ik wist hoe ze zich voelde,  maar ze herkende me niet direct, ik had me ongekleed. "Oh, it''s you, we recognize you by your legs and now you're wearing trouwers!" Zijn vriendin keek wat beschaamd, ik moest er hartelijk en trots om lachen!

1. Atty:
    15 juli 2017
    Stuur maar eens een fotootje van die mooie benen! Koester ze en wees er zuinig op1 En krul ze nu maar lekker op in je warme, droge bedje.
  2. Eefje:
    15 juli 2017
    Leuk, dat slaapt weer veel beter, na een nieuw verhaal van jou Paulien! Leg die gespierde benen lekker te rusten :) XX
  3. Atty:
    15 juli 2017
    En mooie foto's weer, Plien! Prachtige luchten, ik voel de wind en ruik het water.
  4. Djoeke:
    15 juli 2017
    Ook een goed signalement, goeie benen! Ja, de Donau is prachtig, bloeit er nog veel? Ik heb er van genoten. Hou vol.
  5. Anke Spijker:
    15 juli 2017
    Leuk verhaal. Ben erg benieuwd naar je benen!
  6. Jacqueline:
    15 juli 2017
    Goed gedaan! Weer een mooie rivier!
    Je hebt toch niet je nieuwe lens naar huis gestuurd?
  7. Annette:
    16 juli 2017
    Ik lees uit al die berichten een lichte jaloezie,Iedereen heeft heeft het over jou gespierde benen
  8. Tineke:
    16 juli 2017
    Lieve help, jij weet een mens jaloers te maken, te herkennen aan je gespierde benen. Je begrijpt dat we die dan ook allemaal willen zien. Santos is leuk om te zien, maar die benen ook! Maar overdrijf het niet, anders kom je straks ruim voor schema aan.
  9. Hans Posthuma:
    16 juli 2017
    Die benen van jou maken een hoop los. Hetgeen mij doet denken aan een uitspraak van Godfried Bomans over (de benen van) Marlene Ditrich: "had ik maar één zo'n been".
  10. Hans Posthuma:
    16 juli 2017
    Mijn geheugen laat mij weer eens in de steek. De uitspraak was: "had mijn vrouw maar één zo'n been".
  11. Karin:
    16 juli 2017
    Wat een gaaf verslag, en wat een dubbele inspanning. Het fietsen is geweldig, maar bloggen is je toekomst! Leuk om deelgenoot te zijn. Succes met het vervolgen van de reis!