Den Rhein entlang naar Remagen

4 juli 2017 - Remagen, Duitsland

Wat smaakt de Aperol goed in de avondzon op een terras aan de Rijn in Remagen. Na een pittige tocht van 110 km door, net als gister veel industrie. Blijft toch bijzonder om zo op je fiets op één dag door Düsseldorf , Keulen, langs Leverkusen en door Bonn te komen. In Keulen de verjaardag van Santos gevierd ( dank! Zij is vandaag 4 geworden) met appeltaart en slagroom. Ik had geen rust om de Dom te bezoeken.. bovendien was hij ingepakt. Ik wilde vandaag graag Remagen bereiken. Er moest vooral gefietst worden!

Het weer is geweldig, steeds windmee, ik vlieg die Rijn langs en de zon schijnt, maar niet te warm.

Weinig tijd voor ontmoetingen tot ik aankwam in Remagen. Ik moest een stuk klimmen naar mijn pension, en wilde eerst energie op doen op het terras en genieten dat de tocht voor vandaag erop zat. Ik raakte aan de praat met Jeroen en Ruud uit Amsterdam, op weg naar .. Rome! Uiteraard genoeg om over te praten, en binnen 5 minuten en een ijscoupe verder spraken we over bilvet en Tomdumoulinnetjes. Heerlijk zulke gesprekken!

Ik kijk nu naar ondergaande zon, een lange trein die langs zoeft als modeltreintje en een .. leeg glas.