Den Rhein entlang naar Remagen

4 juli 2017 - Remagen, Duitsland

Wat smaakt de Aperol goed in de avondzon op een terras aan de Rijn in Remagen. Na een pittige tocht van 110 km door, net als gister veel industrie. Blijft toch bijzonder om zo op je fiets op één dag door Düsseldorf , Keulen, langs Leverkusen en door Bonn te komen. In Keulen de verjaardag van Santos gevierd ( dank! Zij is vandaag 4 geworden) met appeltaart en slagroom. Ik had geen rust om de Dom te bezoeken.. bovendien was hij ingepakt. Ik wilde vandaag graag Remagen bereiken. Er moest vooral gefietst worden!

Het weer is geweldig, steeds windmee, ik vlieg die Rijn langs en de zon schijnt, maar niet te warm.

Weinig tijd voor ontmoetingen tot ik aankwam in Remagen. Ik moest een stuk klimmen naar mijn pension, en wilde eerst energie op doen op het terras en genieten dat de tocht voor vandaag erop zat. Ik raakte aan de praat met Jeroen en Ruud uit Amsterdam, op weg naar .. Rome! Uiteraard genoeg om over te praten, en binnen 5 minuten en een ijscoupe verder spraken we over bilvet en Tomdumoulinnetjes. Heerlijk zulke gesprekken!

Ik kijk nu naar ondergaande zon, een lange trein die langs zoeft als modeltreintje en een .. leeg glas.

1. Eefje.fimke:
    Van harte Santos
  2. Peter Cormelisse:
    Top gedaan weer !
  3. Eefje:
    4 juli 2017
    Gefeliciteerd met je meisje :) Samen doen jullie het super!
  4. Jacqueline:
    4 juli 2017
    Vier jaar en een heeeeleboel kilometers achter de rug en nog te gaan :-)!
  5. Frouco:
    Gratuliere. En ik zie een glas half vol :) hips
  6. René:
    5 juli 2017
    Super gedaan weer Paulien,heerlijke foto's .
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal
  7. Tante Tiete:
    5 juli 2017
    Bravo wat een tocht. Maar je geniet er wel van!
  8. Djoeke:
    gefeliciteerd met vier jarige
  9. Djoeke:
    5 juli 2017
    Gedoopt in zee bij Katwijk, mooi!
  10. Tineke:
    5 juli 2017
    Beetje laat, Maar van mijn kant ook nog de liefste wensen voor de jarige en dat hij maar lekker oud mag worden en nog vele jaren als gezelschapsheer mag optreden. Met en zonder z'n metgezel Victoria . Hopelijk straks minder industrie en mooie natuur.
  11. Rob:
    5 juli 2017
    Geef Santos een dikke kus van mij!
  12. Ayla:
    5 juli 2017
    Gefeliciteerd met Santos en geniet ervan Truus, klinkt heerlijk!
  13. Annette:
    5 juli 2017
    Wie had ooit kunnen bedenken dat ik een fiets zou feliciteren.Maar bij deze nog gefeliciteerd met Santos!
  14. Ans Spel:
    5 juli 2017
    110 km dat zijn TourdeFranceafstanden, Paulien Froome!!